pátek 27. listopadu 2015

Kedrigern – čaroděj na roztrhání: Fantasy povídky pro dobrou náladu

Autor: John Morressy
Nakladatelství: Polaris
Rok vydání: 2003

„To nic není. Na hadí kousnutí to nevypadá. To by tu byly dvě ranky,“ namítl šerif.
Kedrigern se nevzdával: „Možná to byl jednozubý had.“

Jedná se o osmou knihu z cyklu o čaroději Kedrigernovi z pera amerického autora Johna Morresyho a je to mé první setkání s Kedrigernem. A proč začínám cyklus od konce? Nu, protože evidentně nejsem schopná číst knižní série od začátku :-). Zaklínače jsem začala předposledním dílem - Věž vlaštovky, sérii Píseň ledu a ohně jsem započala dílem druhým a ani nechtějte vědět, která byla má první Zeměplocha :-D.

Kniha obsahuje deset povídek. Čaroděj Kedrigern, mistr odeklínadel a protikouzel, si se svou ženou Princeznou užívá zaslouženého klidu ve svém domku v Horách tichého hromu. Je skutečně jeho život tak poklidný? Ovšemže není.  Svět je doslova prosycen magií, a tak je šikovného čaroděje tu a tam potřeba. A ačkoli se Kedrigern velmi často brání, útlocitná Princezna ho vždy snadno přesvědčí, že pomáhat ostatním je třeba. Tak se Kedrigern musí poprat se ztraceným opaskem trpasličího krále, se svéhlavým létajícím kobercem, děsivým ledním obrem, nesmírnou ošklivostí jinak dokonalého prince, nemocným gryfem či zákeřnými gobliny. A to pochopitelně není vše... :-)

   

Povídky jsou humorně laděné a plné kouzel. John Morressy je vypráví s lehkostí pohádkového vypravěče a z povídek doslova čiší pohoda, dobrá nálada a smysl pro přátelství. Kedrigernův svět je plný hradů, magických předmětů, králů a královen, obrů a trpaslíků, draků a jiných nadpřirozených bytostí. A pochopitelně se tam objeví sem tam nějaký zákeřník. Ten ale nakonec dostane pořádně za vyučenou, aby si pro příště své zákeřnosti dobře rozmyslel. Mírně nabručený Kedrigern se skvěle doplňuje s přátelskou a milou Princeznou.  Dokáže si poradit ve všech situacích, ať už svými kouzly nebo svým důvtipem. A i přesto, že se zuby nehty brání cestování a náročné práci, nikdy nenechá nikoho ve štychu.

Povídky mají šmrnc a pohádkový nádech, jsou veselé, vtipné a velmi pozitivní. Každý, kdo má mizernou náladu nebo podzimní depresi, by si měl tuto knihu povinně naordinovat :-). Každý večer jsem si jednu povídku přečetla před spaním a můžu Vám říct, že už dlouho se mi tak dobře neusínalo. Určitě mám v plánu zapátrat po ostatních knihách o tomto čaroději.

           Četli jste některou z knih o Kedrigernovi? :-)

2 komentáře:

  1. Kedrigerna mám moc ráda, četla jsem skoro všechno, co o něm vyšlo, akorát zrovna tenhle díl ne. (To je vážně dobrý naschvál.) Jsem ráda, že někdo další zná tuhle úžasnou klasiku :3 Máš krásný blog, tak hádám, že se tady Keddie neztratí ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Já zas nečetla nic, kromě tohoto (a pár jednotlivých povídek) :-D Zatím podotýkám, zrovna včera jsem na něj koukala v knihovně a říkala si, že si seženu další díly, protože potřebuju oddych od všech těch temných fantasy příběhů a k tomu je pozitivní Kedrigern ideální :-)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)